Amsterdam - Beijing
Rally 2006

Amsterdam – Beijing Classic Car
Endurance Rally 2006 is het opwindendste en spectaculairste evenement
voor klassieke auto’s ooit. De sportieve rally, waarbij 200 Nederlandse
avonturiers in een klassieke auto van Nederland naar China rijden, ging
op 15 juli 2006 van start.
Aan
de Amsterdam – Beijing Classic Car Endurance Rally 2006, kortweg
Amsterdam – Beijing Rally, doen in totaal 100 teams mee van ieder twee
personen. Deze karavaan doorkruist tussen 15 juli en 13 augustus
veertien landen op twee continenten en is een eerbetoon aan historische
ontdekkingsreizen. De vier weken staan in het teken van sportiviteit,
cultuur, kameraadschap en avontuur.
Het team van der Ende - Rijnhout
heeft mee gedaan met een Cadillac Eldorado uit 1970 welke voor de rally
grondig onder handen is genomen door André Neet. Hieronder vind je een
opsomming van aanpassingen en verbeteringen aan de auto met uiteraard
een foto reportage.
Om de auto te
prepareren voor deze zware beproeving is er een enorme
hoeveelheid werk verricht. Hieronder vindt u een overzicht van
al deze werkzaamheden.
Revisie 1e fase:
- Wiellagers vervangen
- Fusee kogels
- Steekassen rechts
- Ashoezen
Motorgedeelte revisie:
- Distributieketting en
tandwielen
- Olie 20-50 Kendall
racing Green
- Carterpan bescherming
- Brandstoftank
bescherming
- Luchtfilter evt
cycloonfilter monteren
- Start motor vervangen
oude exemplaar reviseren
- Stuurbekrachting pomp &
slangenpakket reviseren
- Extra cooler op
stuurbekrachtigingpomp
- Extra cooler op
transmissie
- Extra oliecooler blok
- Radiator vernieuwen en
capaciteit verdubbelen
- Thermosstaat vernieuwen
- Waterslangen vernieuwen
- Magnetisch elektrische
ontsteking monteren
- Bosch bobine
- High performance
transmission
- V-snaren
Vering:
- Horizontale
schokdempers vernieuwen
- Achtervering vervangen
- Bodemvrijheid dient
minimaal 22 cm
Elektronica:
- Tripmaster installeren
- GPS installatie
- Satelliet telefoon
- Elektrische bank wordt
verwijderd afzekeren van losse draden
- Elektrische ramen
bediening risico op storing?
- Startslot en bedrading
- Dynamo vervangen, oude
reviseren en als reserve meenemen
Overig
- Stuurinrichting
reviseren
- Uitlaat vernieuwen
- Uitlaat splitsen om
meer koeling te bereiken
- Extra brandstoftank
- Tankfilter vervangen
- Ruitenwis installatie
vernieuwen
- Zwaardere dimlichten
100 watt ?
- Twee stuks rally
stoelen ( Recaro)
- 4 puntsgordels
- kluis inbouwen in
cabine
- brandblusser
installeren
- Heavy duty brakes
- Remleidingen vervangen
- Hoofd rem cilinders
vervangen (eventueel ook remdrukverdeler)
- Schijven vervangen
- Wieldoppen verwijderen
voor betere koeling
- Startkabel zelf maken +
ingebouwde reserve accu e.v.t voor navigatie equipment e.d.
+ starthulp
- Overige onderkant
bescherming
- Frontbescherming gaas
- extra beamers
- Reparatieset ramen?
- Mud & snow tires
Michelin
- Twee extra velgen met
banden aan boord
- Gaskabel vernieuwen
- Check airconditioning
Revisie 2e fase
- Uitvoeren van een
lektest + reparatie indien nodig
- Vervangen klepseals
- 4 stuks spatlappen
- Aandrijfas kering
nazien
- Aandrijfashoes
beschermplaatjes monteren
- Remschrijven eenvoudig
demontabel maken
- Keering naaf rv
binneste nazien
- Stuur sleaf sparing
bovenzijde dichtlassen
- Tank beschermplaat
monteren
- Olie cooler op
motorblok monteren
- Olie, water en
baktemperatuur meter monteren in °C af te lezen
- Voltmeter en
bezinedrukmeter
- Torsieveren vervangen
- Waterafscheider op
benzinepomp + benzinefilter ( kijkglas)
- Benzineslangen
intergraal vernieuwen ( gewapend)
- Ophanging uitlaat
verder verstevigen
- Spiraalwapening om
remleiding ( zie achterwielen)
- Relais tussen
verlichting ( rallylampen appart bediend)
- Gaas bestellen bij
Biesheuvel voor deze lampen
- Mantelbuis voor
remleiding
- Reserveventielen voor
luchtschokdempers + manometer op kofferventiel gemonteerd
- V-snaren, dynamo,
ventilator
- Aanzuigslang
luchtfilter prefab aanzuig richting cabine
- Choke fixceren of
demonteren
- Slangen en kabels
rechts beter fixceren met tieraps in motorcompartiment
- Mantel startkabel (
isolatie bijna doorgesleten)
- Extra hulpstartkabel
monteren ingeval uitvallen contactslot
- Idem voor verlichting
(basis schakelpunt hotwire indien hele dashboard uitvalt)
- Stuurbekrachtiging
leiding boven stuurhuis afsteunen
- Kaartleeslamp
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
|
Voor meer informatie over de
Amsterdam - Beijing
Rally 2006
Bekijk ook de homepage van het team
van
der Ende en Rijnhout
Neem
kontakt met ons op voor meer informatie!
Bel 0180-632014 of stuur een Email naar info@garageneet.nl
|