Amsterdam - Beijing Rally 2006

Amsterdam – Beijing Classic Car Endurance Rally 2006 is het opwindendste en spectaculairste evenement voor klassieke auto’s ooit. De sportieve rally, waarbij 200 Nederlandse avonturiers in een klassieke auto van Nederland naar China rijden, ging op 15 juli 2006 van start.

Aan de Amsterdam – Beijing Classic Car Endurance Rally 2006, kortweg Amsterdam – Beijing Rally, doen in totaal 100 teams mee van ieder twee personen. Deze karavaan doorkruist tussen 15 juli en 13 augustus veertien landen op twee continenten en is een eerbetoon aan historische ontdekkingsreizen. De vier weken staan in het teken van sportiviteit, cultuur, kameraadschap en avontuur.

Het team van der Ende - Rijnhout heeft mee gedaan met een Cadillac Eldorado uit 1970 welke voor de rally grondig onder handen is genomen door André Neet. Hieronder vind je een opsomming van aanpassingen en verbeteringen aan de auto met uiteraard een foto reportage.

Om de auto te prepareren voor deze zware beproeving is er een enorme hoeveelheid werk verricht. Hieronder vindt u een overzicht van al deze werkzaamheden.

Revisie 1e fase:

  • Wiellagers vervangen
  • Fusee kogels
  • Steekassen rechts
  • Ashoezen

Motorgedeelte revisie:

  • Distributieketting en tandwielen
  • Olie 20-50 Kendall racing Green
  • Carterpan bescherming
  • Brandstoftank bescherming
  • Luchtfilter evt cycloonfilter monteren
  • Start motor vervangen oude exemplaar reviseren
  • Stuurbekrachting pomp & slangenpakket reviseren
  • Extra cooler op stuurbekrachtigingpomp
  • Extra cooler op transmissie
  • Extra oliecooler blok
  • Radiator vernieuwen en capaciteit verdubbelen
  • Thermosstaat vernieuwen
  • Waterslangen vernieuwen
  • Magnetisch elektrische ontsteking monteren
  • Bosch bobine
  • High performance transmission
  • V-snaren

Vering:

  • Horizontale schokdempers vernieuwen
  • Achtervering vervangen
  • Bodemvrijheid dient minimaal 22 cm

Elektronica:

  • Tripmaster installeren
  • GPS installatie
  • Satelliet telefoon
  • Elektrische bank wordt verwijderd afzekeren van losse draden
  • Elektrische ramen bediening risico op storing?
  • Startslot en bedrading
  • Dynamo vervangen, oude reviseren en als reserve meenemen

Overig

  • Stuurinrichting reviseren
  • Uitlaat vernieuwen
  • Uitlaat splitsen om meer koeling te bereiken
  • Extra brandstoftank
  • Tankfilter vervangen
  • Ruitenwis installatie vernieuwen
  • Zwaardere dimlichten 100 watt ?
  • Twee stuks rally stoelen ( Recaro)
  • 4 puntsgordels
  • kluis inbouwen in cabine
  • brandblusser installeren
  • Heavy duty brakes
  • Remleidingen vervangen
  • Hoofd rem cilinders vervangen (eventueel ook remdrukverdeler)
  • Schijven vervangen
  • Wieldoppen verwijderen voor betere koeling
  • Startkabel zelf maken + ingebouwde reserve accu e.v.t voor navigatie equipment e.d. + starthulp
  • Overige onderkant bescherming
  • Frontbescherming gaas
  • extra beamers
  • Reparatieset ramen?
  • Mud & snow tires Michelin
  • Twee extra velgen met banden aan boord
  • Gaskabel vernieuwen
  • Check airconditioning

Revisie 2e fase

  • Uitvoeren van een lektest + reparatie indien nodig
  • Vervangen klepseals
  • 4 stuks spatlappen
  • Aandrijfas kering nazien
  • Aandrijfashoes beschermplaatjes monteren
  • Remschrijven eenvoudig demontabel maken
  • Keering naaf rv binneste nazien
  • Stuur sleaf sparing bovenzijde dichtlassen
  • Tank beschermplaat monteren
  • Olie cooler op motorblok monteren
  • Olie, water en baktemperatuur meter monteren in °C af te lezen
  • Voltmeter en bezinedrukmeter
  • Torsieveren vervangen
  • Waterafscheider op benzinepomp + benzinefilter ( kijkglas)
  • Benzineslangen intergraal vernieuwen ( gewapend)
  • Ophanging uitlaat verder verstevigen
  • Spiraalwapening om remleiding ( zie achterwielen)
  • Relais tussen verlichting ( rallylampen appart bediend)
  • Gaas bestellen bij Biesheuvel voor deze lampen
  • Mantelbuis voor remleiding
  • Reserveventielen voor luchtschokdempers + manometer op kofferventiel gemonteerd
  • V-snaren, dynamo, ventilator
  • Aanzuigslang luchtfilter prefab aanzuig richting cabine
  • Choke fixceren of demonteren
  • Slangen en kabels rechts beter fixceren met tieraps in motorcompartiment
  • Mantel startkabel ( isolatie bijna doorgesleten)
  • Extra hulpstartkabel monteren ingeval uitvallen contactslot
  • Idem voor verlichting (basis schakelpunt hotwire indien hele dashboard uitvalt)
  • Stuurbekrachtiging leiding boven stuurhuis afsteunen
  • Kaartleeslamp

 
 
 

Voor meer informatie over de Amsterdam - Beijing Rally 2006
Bekijk ook de homepage van het team van der Ende en Rijnhout

Neem kontakt met ons op voor meer informatie!
Bel 0180-632014 of stuur een Email naar info@garageneet.nl

 

--- © 2006 GARAGE NEET ---